Influenceri, Youtuberi, Vlogeri na Slovensku

Influencer Marketing zaznamenal na Slovensku v poslednom období raketový nárast. Na vyhľadávaných sociálnych sieťach – Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat pribúda stále viac nových hviezd, ktoré sa chcú podeliť so svojim životom so svojimi fanúšikmi (sledovateľmi), často s vidinou budúceho zisku – napríklad formou propagovania produktov, alebo služieb).

Influencer (mladá hviezda) často zdieľa svoj život so sledovateľmi (=ľudia, ktorí označili že sa im páči profil influencera (youtubera, instagramera, vlogera…). Na Slovensku pôsobí niekoľko influencerov, ktorí sa špecializujú na 1 tému – často ide o cestovanie, hranie videohier, fitness alebo viac tém.

Koľko zarábajú slovenskí Youtuberi, Instagrameri, Vlogeri? 

Často dostávam otázky: Koľko sa dá zarobiť na Instagrame a Youtube. Koľko zarábajú Youtuberi a Instagrameri? Aký honorár im musím ako firma zaplatiť, za propagáciu mojich produktov, alebo služieb?

Zväčša platí, že zarába viac ten influencer (vloger, youtuber, instagramer), kto ma viac kvalitných (nie zaplatených) sledovateľov (fanúšikov). Ideálne ak sa influencer pohybuje v prostredí, kde sa chce firma, ktorá si zaplatí propagáciu u influencera prezentovať (príklad: influencer je vášnivý športovec a zdieľa šport so svojimi fanúšikmi = influencera môže osloviť firma so športovými doplnkami, s kozmetikou, so zdravou stravou, fitnes vybavením a pod.).

Honorár influencera sa môže odvíjať aj od kvality fanúšikov influencera (vlogera, instagramera, youtubera) – to znamená aká veková kategória ho sleduje, aký je veľký trh na ktorý cieli influencer, či aká veľká konkurencia je na danom trhu.